12.9.08

SAPA PUNYA KEJA NI MAI DEPAN!!!

hmmm...

majuk ngn blogspot dh kureng sket...ape nk jd, jdik la kan...

entree pasni pon akn suram sebentar sementara RECTIFICATION,MAINTENANCE & COMMISIONING OF THIS BLOG IS DONE..hahah...dh terpengaruh ngn ayat2 dlm tender doc plak..hahaha...aku ngong sebentar... ( no pics, no color, no link, no video.)

dah, skrg tukar channel...td tibi 1...skrg tukar mood g tibi 8 jap...

oh btw 2 BISKUTMALAS, sila bace smpai abes sbb BISKUTRAJIN rse BISKUTRAJIN x penah stori 2 u bout dis nostalgia...hehehehe

aku teringat 1 cite....pada suatu hari....;p

ekceli lepas bace entree budakmiki ( sori budak miki, blog anda xbleh di link kat sni pasal btg hidung button link pon x nmapak...;p) pasal seni itu indah, aku tringat aku pon ade habit menyonteng2 buku2 skolah & any material yg ade dpan mate yg bleh di conteng...skrg pon ade...tp x seteruk dlu mse kt skolah ar...

mase kt skolah mmg tgn ni gatal tahap dewa...bleh pulak aku ngn member ber'chatting2' dlm buku...buku KOMSAS plak 2...2 la...sape suruh CIKGU ANG 2 JD SORG YG SGT BOSAN?jawab2...;p

part yg paling bes bile aku kt MRSM...hehehehhehe..

time peksa kertas 1 SEJARAH mid term rasenye... (ingat lgi neh...mane bleh x ingat)...

aku jwb cm biase ar...soklan objektif, mase plak 2 jam...kan lame 2?soklan objktif 45 minit dh bleh siap ( cewahh...riak plak aku)...

so...tgn yg gatal ni menjalankn aktiviti2 haram ke atas paper objektif yg x beslah 2( ala,yg paper jwapan objektif ABC yg kite hitamkan jwpan 2)

conteng x main la pkai pensel je...conteng2 mesti disertakan ngn pen kaler2 yg dkwat basah 2..biru, pink, hijo, purple ( dlu koleksi manyak wo...eheh)

abes aku conteng smpai aku x rse ade lg ruang contengan yg tinggl kat situ..

so...ble dh rse x bleh conteng dh...maka paper 2 pon di pass le ke chekgu...

cikgu x perasan kot time 2...so aku kuar ngn muke innocent ( mmg innocent ar...aku x rse perbuatan 2 salah time 2...time 2 la...hhahahaha)

then, next few days after abes exam week, during PERHIMPUNAN JUMAAT...nynyi lagu NEGARAKU, lagu mrsm, chekgu pok pek pok pek cm biase...then.

then.....

then...

turn CIKGU JAIZAH chekgu SEJARAH haku plak pok pek...aku ingt mende2 biase2 la...aku pon wat bdoh sembang cm biase...

pastu....

pastuuu....

'NI KT TGAN SY ADA PAPER JWAPAN OBJEKTIF SEJARAH SORG PELAJAR...NI TGK NI DIA PUNYA KEJA!ADA KA PI CONTENG SMPI LAGU NI?APA DIA INGT NI SKETCH BOOK KA APA?NI KERTAS EXAM..MMG PELAJAR NI X BERTANGGUNGJAWAB, XBLEH PIKIAQ. SY CUKUP MARAH... SAKIT HATI...SY XMAU SEBUT NAMA, KELAS MANA..PELAJAR YG RASA NI DIA PUNYA PAPER ( sambil tayang2 paper biar sume org nengok)...MAI AMBIK DGN SAYA DAN MINTAK MAAF DGN SY..SY NK TAMPAL PAPER NI KT BOARD PANITIA SEJARAH...BIAQ SUMA PELAJAR BLEH TGK!!!KALAU IKOT HATI SY MAU BAGI KOSONG JA KT PELAJAR NI..'

muke chekgu jaizah yg berumur 40+ dh merah menyala cm singa lapaq...gerun2...


MEMBER: weh...ko tgk 2 ...sape punye paper 2?
AKU:ntah...jap2 aku extract balik ape chekgu ckp td...

lepas extract2...analisa & hipotesis di sah kan...

yaa....tepat skali....


AKU: DATS MY PAPER!!!!!
MEMBER:hah????

muke dh biru, kaki & tgn dh sejuk...dup dap dup dapdup dap...

AKU: bleh x aku g bunoh diri jap?
MEMBER: ha...pegi la...hahahha...2 la...yg ko g conteng pesal...
AKU; ish...aku nk kne g amek balik paper 2 b4 die tmpal kt board, kalo x malu aku...malu...tp kne rilek2 10-15 min dlu...biar sume student g balik kelas dlu...kang kantoi ar sume tau aku pi kejar chekgu..ikot aku jom...
MEMBER:haah..yela...

kelihatan 2 org budak menyelinap tgk kiri kanan menuju bilik sejarah...( aku la 2...)


kat bilik chekgu2 sejarah...stelah semangat, kekuatan dh aku combined jdik 1

AKU: cikgu,err...err...cikgu...( ketaq lutut aku...wuwuwu)
CJ; hah awat?awak punya paper kan?

aik...lembut pulak cikgu ni berkata2..

AKU: errr...aaahh cikgu...cikgu sori cikgu...sori sy x buat dah...2 pasal sy boring cikgu...
CJ; ha lain kali pikiaq dlu sblum buat..ni habih 1 paper awak conteng

time 2 cikgu2 laen dok nengok2...malu seh...seyes...

AKU: baek cikgu...( smbil tunduk2 malu2 kucing pondan)
CJ:nah amek balik paper awak...nsib sy x sempat tmapl kt boardjadikan ini 1 pengajaran
AKU: baek cikgu...

hmmm...lega2...aku insaf kejap...

tp cm org kate, sesuatu habit 2 susah nk buang...tp makin decreased la...xde la x insaf lgsung aku neh....kalo aku menyonteng pon aku conteng kat mende2 yg mmg hak aku, yg xpyh di submit ke cikgu, yg bukan meja...hahahha

BTW, 1 lagi

CJ: kat meja awak pon sy tengok penuh contengan2...vandalisme awak tau dak?
AKU: gulp...!!!!
CJ: lepaih ni pi padam suma yg awak conteng...PAHAM???
AKU: paham cikgu...

sekian, sesi bercerita peringkat pra- skolah....;P

13 comments:

debikdebuk said...

...


fuh.... hilang dalam 40 - 60 kalori baca n3 ko nih..



..

ijan said...

pasni kalo aku nmpk kesan conteng kat mane2 aku anggap ko je la yg buat eh. hihi...

biskutrajin said...

debik debuk:
hah, ok la 2...bleh kurus..hahaha

to sultan:

hah bagus la 2...pasni nk conteng kt memane ; BISKUTRAJIN WAS HERE' hahahah

shafa said...

Kena beli buku khas untuk conteng...bentuk apa yang selalu kuar kl menconteng?

biskutrajin said...

bentuk awan...geometric...umah...kelape sawit...kereta...ABC...blabla

budakmiki said...

ahah!si kaki conteng rupanya!!!ni bahaya nih...hahaha...tangan terlebih bedung...over aktif...bzztt....bzzzttt.....vandalisme itu seni...uhuk..uhuk..

adakah anda sudah menconteng hari ni? ;D

182 said...

patutnya kalau bosan ko tido jer..
bila kertas jawapan ko kosong baru la tu di panggil seni hehe..

man_helang said...

huh...bepeluh gak la aku nak abis kan entri ko nih...conteng pun seni apa...lukisan abstract tu kekadang aku tengok tak lebih dr contengan shj...

Tokyo BLUE said...

marah betul nie.. heheh

Suka Bebel said...

sungguh gatai tanganmu.jgn conteng kat muka org dah la.ha ha

Aku Bukan Bidadari said...

ekekee... suka conteng dingding tak?
(eh ejaan dingding tu betul ke?)

sa_ya S A I D A H said...

aku pun gatal tgn gak conteng paper exam.. tapi aku baik sketla..lps conteng aku padam balik..hehe..

biskutrajin said...

budakmiki:

xconteng dh...kang tender doc dpn mate ni ha aku conteng plak..heheh

182:

kang glabah katak plak aku...

man helang:

heheh...aku tgh pike neh pesal bepeluh bce entree aku kali ni?berlari atas treadmill kah kalian smabil bce entree ni?hehehe

tokyo blue:
ye, mmg marah...takut giles woo

suka bebel
hehehe...tgn x dibedung mase baby...heheh

bidadari:

conteng dingding sy x hengat la...tgk dinding umah sy 2 comel je...heheheh

saidah:

2 namenye tgn yg baik...hehehe