12.11.08

malam itu di jeram...

mlm tadi....


aku ikut akak clerk yg kamceng ngan aku g JERAM...

huh, bukan JERAM air tejun 2 la....JERAM....area2 KAPAR...xde JERAM pon situ...laut ade la...

dah2, cut the crap aemi...


katenye nk g berubat RESDUNG...yela...akak 2 teruk gak RESDUNG nye...tp sejak g berubat ngn MAK BIDAN 2..tgk oke sket muka dia...


aku?aku sekadar peneman ler....mnyesal ikot pon ade memula...sbb treatment die agak lama...yg nk buat pulak 2 org...


lepas je org 1st 2 abes buat treatment perasap kan muka 2,mak bidan 2 soh aku pon buat gak..

motif?

nk tgk keTERUKan RESDUNG ak..( sume ade RESDUNG oke, cuma byk x byk je...)

memula aku REFUSE, yela, aku cm yakin la kan aku ni XDE RESDUNG SGT......riak gile seh..tp riak dgn diri sendiri je la...xde la I SAID IT OUT LOUD

dorg kate lepas buat mebi pedih muka nye..

erk? nak buat ke x?

memula cm takut gak kan, maklumlah, aku ni X TAHAN SAKIT...

lagi 1 aku takut api+asap atas muka...mane la tau kot tejatuh atas muka aku, x ke naya?dh bersanding nanti2 X CUMEL muke ku nanti..hahaha...sila BOOO SAYA reramai...:girl_5:


aku pon stuju je la...


ASAP PUNYA ASAP...ASAP LAGI...


dah abes dh treatment 15 minit 2...


pergh...bile tengok,,RESDUNG aku cam sama byk ngn org 1st tadi....aku pon tekujat badak la kan tengok kain putih ...yela...sebab muka aku xde la gatal2 cm org RESDUNG teruk 2...


so, bile ingat2 balik....pikir punya pikir...

PATUT LA AKU RASE TELINGA AKU GATAL2 SEJAK 2 MENJAK NI...

PATUT LA AKU RASE KEPALA AKU GATAL BILE BASAH...mmg aku bleh jadi gile ngan prob yg 1 ni...mak bidan 2 kate itchy scalp+dandruff salah1 jenis resdung gak

PATUT LA BELAKANG AKU CM ADE ACNE KEBELAKANGAN NI...


hmmm...RESDUNG aku teruk gak rupenye SEJAK KEJE KAT KEV NI...almaklumlah coal-fired power station ...so dust sume lekat kat badan le...


cmne nak berubat ni?

ASAP MUKA HARI2 KAH?:girl_3:

KE G JUMPE SKIN SPECIALIST?:girl_8:

p/s i love u:

AKU BARU JUMPE ARTIKEL NI KAT TENET-->

Untuk menghilangkan resdung memang belum ada penawarnya. Namun begitu untuk mengurangkan sedikit demi sedikit
sehingga hilang saya perturunkan petua yang dipetik daripada Quran. Ia merupakan amalan yang harus dilakukan
kepada setiap umat Islam. Ketika mengambil Wudhu' sewaktu mencuci hidung anda dikehendaki menyedut sedikit air
masuk ke dalam hidung. Amalkan perkara tersebut sampai bila-bila kerana ia adalah perkara sunat disamping dapat
sedikit demi sedikit mengubati resdung.
P/S i love biskutmalas: kepala aku gatal...arghhhhh:girl_2:

8 comments:

cHeRyNa PiReS said...

bagusnyeee...jeram tuh kat mane?
mahal tak berubat cenggitu?
macam best pulak bile bace nieh...

~Cinta Milo Ais~ said...

saya rasa saya pun ada masalah resdung la...kadang2 tu rasa gatal je hidung terutama lepas makan masakan yang ada campur belacan hehehe

alif-mikail said...

jeram pasu kot? ahhahaa

hanimndroid said...

erm, kepala gatal2 sbb dandruf pon slh satu simptom resdung erk...br kutahu... aku pun ade. tp klu cek doctor, xde.secara tradisionalnye ade. dah lama gak rawat, saje aku ternak byk2 dulu sebelum treatment!ahaks...

paiseh said...

macamana rupa paras resdung tu je..??
panjang2 macam tombak..?

NuRuL AiNA said...

huhu teringinnnnnnnnnnnn nak buat.. tapi setiap kali nak buat mesti akak rasa mcm disgusting nnt.. lagi2 diteman sang suami.. cenggana tuhhhhhhhhhhhhhhh????


nak elok ke tak ni???

orensangkuit said...

nak baik resdung sila la buang idong...boley kah??
ade brani?

TuN TeJa said...

saya kna rsdung jga. sgt teruk =( da buat 2 kali treatment ttp ada jg..hohohoh sgt sedih