29.8.08

aku mau terbang...

tetibe aku teringat aktiviti yg agak aku minati since darjah 3..CAMPING...yeaahhhh

yela...masuk pengakap darjah 3 smpi 6...pastu skolah menengah dh x join, xde peluang..cewahh.
so pastu...ble dh final year kat UTM terchenta aku dpt pi CAMPING lgi...sakan la aku..eheh...brape taun eh aku meninggalkn aktiviti aku ni ntah...jap amik calculator kire...;p


CAMPING kt sni bes woo...NUR NIKMAN CREEK ( tiru Dwason Creek ar 2...cm aku tataw je..ehehe)...kt sungkai..sape nk g...sila dail 019..4454 tekan2 x dapt..hahaha


pape hal posing dulu...warming up dlu...eheh






posing dlu dlm ayaq...ni kecik je neh..yg dlm punya x de plak pic nye..mane ntah...tp mase meredah onak & duri nk smpi ke tmpt bertapa neh...pepandai je 2 ekoq pacat msuk dlm kasut aku...ape kes?darah aku sedap sgt ka?ehehe

kalo camping kne la msk sendirik kn...hengat ade chef ka nk masak utk korg?;p...bes woo mask tepi sungai...basuh pinggn, sayur, bwg, cili dlm 2 je...tp still xbrani minum





ha..aku soka part neh...FLYING FOX ALA2 SUPERMAN, BATMAN, SPIDERMAN, SPENDERMAN..im flying without wings..lalalala







Dorg pedajal aku yg cumey ni ...x smooth penerbangn haku...

satu pesanan utk sesape yg nk masuk air...lenkali nk masuk/berendam/berenang2 dlm ayaq...toksah pkai baju kaler putih/kuning/sewaktu dgnnye...at last jadik cm aku...nk masuk air..kene kaber2..kang sume transperant la pulek..ehehe





ha, time ni tgh tunggu turn nk men tubing..hah, time ni aku paki bju htm legam,so bleh le aku masuk ayaq ngn hati yg tenang....ala tubing is menggelongsor kat ayaq gne pelampung...cm pic kat bawah ni..time tunggu neh sempat gak la haku masukkn kaki dlm ayaq..tp kejap2 aku angkat kaki balek..takot kene gigit ngn JAWS...hahahah...



ha, jgn disangke tubing semudah cm dlm pic 2...mcm rase mati hidop semula oke..ni pic dh smpai garisan penamat dh ni ( cm lari 100m la pulek..eheh)...time ni, muke dh senget benget...blur2...pasal dh kne SPIN 5-6 ROUND dlm jeram td...kecik je pon jeram nye...acik instructor 2 kate xde pape...mmg la aku x nebes...tp bile dh masuk ayaq ngn pelampung 2...aku rase cm nk u turn naik atas balik...dlm hati dh mengucap siap2 dh ni...




penah x rse cm berada 6 feet under?...ha, cm 2 ar ghasenye mse spinning 2..technically la...mmg time 2 aku XTIMBUL2 dr jeram 2..bergelen2 den tolan ayaq...rse cm dlm washing machine pon ade..


lepas 2...bkn nye 1 jeram harus diredah...4 JERAM harus diredah...waa......




time JERAM KE 2...pelampung lak hilang ntah ke mana...slipar yg sgkut kt tangan ( sbgai dayung sebenonye...tp hampes...xde fungsi pon..) dh lesap...aku tataw pi mana.




aku ni kalo dh panik...gheti berenang pon jd x gheti berenang...eheh...xgheti sgt berenang pon...ahahha...dgn lutut haku dilanggar batu beso..ouchhh.




mmg nasib time tu si RAI ade...aku dh merembes2 dh ayaq mata ingat dh nk mati..ye ar...tenggelam timbul tenggelam timbul aku...RAI je yg tau cmne haku time 2...undescriable..( betoi ka?)...RAI fetch haku yg tgh menggigil2 merembes2 ayaq mata...n seb baik gak time acik botak si instructor dtg kt ktorag...die bg balik pelampong+ slipar haku yg hilang td...sempat pulek die selamatkn brg2 haku..ehehe...then die soh aku teroskan perjalanan...bile dh continue 2, baru aku perasan yg sorg dh xde, gupenye die dh naik atas, kalo x mmg innalillah...kes die cm haku gak ar..tp mebi die lagi dasat sampai kene naik atas..



tp bagi aku seploh ribu pon aku xmo wat lagi tubing ni...tp kalo sejuta ringgit mebi aku consider kot..eheeh



bile dh naek ats, baru aku perasan betapa saketnye lutut aku dihentak dek batu dlm air td...ouucchhh...aku x bleh bengkok kaki...uwaaa..



ni pic mase baru 10 seken naik ats, time ni x perasan lgik lutut dh injured..






mlm 2 gitau biskutmalas yg haku hmpir xde kt muke donia ni dek tubing 2..biskutmalas marah la..ala..marah2 syg kn..eheh..gedikz gedikz...so aku dlm hati pon wat sumpah pengakap ' UP!!!!..sy BISKUTRAJIN akan berjanji akan jage diri bebaik, xkn lemas, xkn langgar batu & xkan susahkn hati BISKUTMALAS ...DOWN!!!'...HEHEHEHEH

pastu aku cm org handicapped ar ...mlm 2 aku dikecualikan men war game ( aku x soka men war game...pasl aku MALAS MANDI N BASUH BJU pkul 1 pagi..paham...)...pasl byk plak penyakit haku dpt sepanjg camping neh...lutut injured la..tgn kene gigit ulat bulu la...bla bla bla..


byk lgi ektiviti tp pic haku x jumpe pulek..sky walking, g jenjalan dlm hutan jumpe org asli..bla bla bla...tp yg bes...b4 balik g dlu ayaq panas kt sbelah camping site...tmpt 2 ala2 sunway lagoon sket ar...byg kn ar dlm ladang klape sawit 2...ade plak mini sunway lagoon...genius sungguh sape yg reka tmpt ni


sotong di tgh hutan...bes woo







sori aufa, haku capubkan pic ko tgh wat aksi renang berirama..haha







b4 balik...posing dulu...cr dimanakah biskutrajin?eheheh

8 comments:

nanonano said...

waaaaaaaa...
besnyeh !
las camping ms form 5 hr tu..
giler lame xcamping..
ishk..
nak ekot,
wuwuu


eeee..cm geli je tgk sutung tu,
die xmkn org ke?
huhu

Unknown said...

saya mmg amat suka aktiviti begini, tapi lepas sekolah takde dah buat benda2 gini...

sebab membe2 kat itm semua tak suka masuk2 utan ni...

bila lagi kamu nak gi camping? ajak i lah

~ini an~ said...

wahhh syoknye....

~Cinta Cukulet~ said...

macam best je...penuh aksi mendebarkan hehee

budakmiki said...

biskutrajin tengah angkat tangan kanan di belakang nun!err...ulat bulu itu mesti gatal!macam ulat bulu!

S.YanaZ said...

biskutrajingohbiskutrajin...

kalo org bgambo mesti tunjuk pisss kan...kan...

sa_ya S A I D A H said...

aku tak ske camping..aku kan ala2 lemah lembut gitu..hihi

biskutrajin said...

to nano:

ontah la bile nk pegi lagi...ehhe
sotong 2 mkn org...tp die mandikan org..hehehe

to dayU;
nnti bile sy nk pg lagi sy ajak kak dayu n nano skli..eeheh


to cewek brad pitt:
mmg besh...

to cinta milo:
mmg nebes milo oi..huhu

to budak miki:
yeah...tajam sungguh penglihatan awk..eheh..yee..mmg ulat bulu gatal cm 'ulat bulu'..ehehe

to syanaz:
ye...itu ialah trademark wajib...tp skrg tlh dikuragkn ats sbb2 trtentu....lalalala

to saya:
ko mmg...ehehhehe